|

Streszczenie projektu:
Podczas
realizacji dwuletniego projektu w ramach programu Comenius chcemy
przede wszystkim znaleźć odpowiedź na pytanie zawarte w jego
tytule: „Mamo, tato skąd się wzięło nasze nazwisko?” W tym
celu pragniemy wraz z uczniami prześledzić losy ich rodzin, w tym
pochodzenie, korzenie, przyczyny przyjazdu do Czułowa i osiedlenia
się właśnie w tym miejscu. Dokonamy analizy drzew genealogicznych,
przeprowadzimy ankiety, wywiady z dziadkami i babciami, urządzimy
wystawę rodzinnych starych pamiątek i zdjęć. Postaramy się
dowiedzieć jak najwięcej o historii rodzin czułowskich, co pozwoli
uczniom lepiej poznać samych siebie. Przyjrzymy się także falom migracyjnym
na naszym terenie, ich przyczynom i wpływom na lokalną
społeczność.
Nasze
poszukiwania wzbogacimy informacjami o lokalnej kuchni, muzyce,
opowiadaniach i legendach oraz grach dziecięcych. Wymienimy się
doświadczeniami z naszymi europejskimi partnerami, uzyskując
cenne informacje o ich historii, kuchni i muzyce oraz edukacji.
Wzbogacimy
nasze doświadczenia, zyskamy nowych przyjaciół i pogłębimy naszą
wiedzę.
 | Niechaj
drzewo naszego projektu bujnie rośnie i wyda jak najlepsze owoce! |
Cele projektu:
 | Poszukiwanie
przez uczniów w społeczności, w której żyją, odpowiedzi na
następujące pytania:
|
| |  | Uzyskanie
przez uczniów wiedzy dotyczącej ich historii, tradycji, kultury i
zwyczajów, a także poznanie tych aspektów życia społecznego w
krajach partnerskich. |  | Integracja
ze środowiskiem lokalnym i głębsze poznanie jego członków. |  | Odkrywanie
przez uczniów swojej tożsamości poprzez zbieranie informacji o
swoich korzeniach. |  | Rozwijanie
u uczniów umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy,
poszukiwania informacji oraz interpretacji uzyskanych wyników. |  | Zwrócenie
uwagi uczniów na zjawisko i problemy mniejszości narodowych.
Zwiększenie tolerancji, wiedzy oraz szacunku wobec różnych grup
etnicznych należących do Europejskiej Wspólnoty.
|  | Zapoznanie
z różnymi systemami edukacyjnymi i metodami dydaktycznymi
wykorzystywanymi w szkołach partnerskich. Wymiana doświadczeń. |  | Rozwijanie
kompetencji komunikacyjnych uczniów i nauczycieli w posługiwaniu
się językiem angielskim. |  | Rozwijanie
u uczniów umiejętności posługiwania się nowoczesnymi
technologiami komputerowymi i programami multimedialnymi. |  | Zwiększenie
kreatywności, motywacji u uczniów raz ich zaangażowania w
podejmowanie zadań służących realizacji projektu.
|
Rezultaty (owoce naszych
działań):
 | Książka
z drzewami genealogicznymi, starymi fotografiami oraz zdjęciami
rodzinnych pamiątek. |  | Plansza
wraz z analizą dotyczącą fal migracyjnych. |  | Książka
kucharska w regionalnymi przepisami. |  | Płyta z
muzyką wszystkich krajów partnerskich. |  | Książka
z opowiadaniami i legendami. |  | Książka
ze wspólna historią pisaną przez wszystkie szkoły partnerskie
„Pięciu Haitańczyków w Europie”. |
|







|