Rok szkolny 2014/2015

MAJ / CZERWIEC 2015

  • maj rozpoczął się wizyta naszych partnerów w Polsce,

  • wszystkie szkoły przygotowały podsumowanie prac nad projektem w formie raportów,

  • 5 maja odbyła się GALA COMENIUS podczas której cała społeczność szkoły wraz z partnerami projektu oraz zaproszonymi gośćmi Panią poseł Ewą Kołodziej i Radnym Miasta Tychy panem Józefem Twardzikiem świętowała Dzień COMENIUS’a . Podczas tej gali poznaliśmy wszystkie kraje projektowe i rezultaty pracy projektowej


  • w szkole pojawił się COMENIUS CORNER gdzie uczniowie, rodzice i goście mogli obejrzeć wszystkie produkty końcowe projektu :pamiętnik, wyniki badań, pacynkę , płyty z muzyką, ekranizacją pamiętnika, gry, a także projekty COMENIUS CLUB’u.


  • 7 maja nauczyciele uczestniczyli w warsztatach prowadzonych przez uczniów tj.

COMENIUS HELL’S KITCHEN, warsztaty tańca, prezentacje o Polsce, warsztaty piosenki, orgiami, teatralne. Wszystkie klasy aktywnie włączyły się w zajęcia.


  • COMENIUS CLUB pracuje nad ostatnim zadaniem projektowym ME IN THE FUTURE


  • szkoła węgierska przysłała swoją wersję zadania wiersz ,

Me in the future pdf

  • szkoła fińska przesłała projekt ME IN THE FUTURE , w którym uczniowie przedstawili swoje miejsce na świecie i ich role w przyszłości,

 

  • uczniowie COMENIUS CLUB pisali listy do kolegów z UK,


  • w czerwcu nadszedł czas na podsumowanie projektu, zamieszczanie produktów w bazie EST, a także redagowanie raportu końcowego.




marzec/ kwiecień 2015

W marcu jak w Garncu!

Miesiąc marzec był pełen wyzwań i nowych doświadczeń. Otrzymaliśmy taniec i piosenki od partnerów z Węgier. Uczestnicy kółka Comenius Club podjęli wyzwanie taneczne, a także nagrali swoje zmagania z węgierska piosenką Dalszoveg.


Fińscy uczniowie uczą sie hiszpańskiej piosenki i tańca. 
 

Uczniowie klasy II A z Panią mgr Hanną Liszką ćwiczą taniec fiński.


Comenius Club tworzy projekty o zwyczajach i symbolach świąt Wielkanocnych.

Uczennice z klasy IV A przygotowały wskazówki dla uczniów z Hiszpanii jak wymawiać słowa piosenki Płynie Wisła.


Chłopcy z klasy IV A przygotowali projekty nt. sportów typowych dla naszych partnerów, jako element promocji zdrowego trybu życia i zdrowej przyszłości.

Trwają przygotowania do V spotkania projektowego w Polsce.

Uczniowie klas I-III przygotowują dekoracje sal- flagi naszych partnerów oraz symbole narodowe.

Klasy IV-VI wylosowały kraje, aby udekorować swoje sale lekcyjne na przyjazd naszych gości w symbole naszych partnerów.

Uczniowie przygotowują warsztaty, zabawy i zadania dla naszych parterów.


styczeń/ luty 2015

Początek roku nieoczekiwanie przyniósł śnieg, a mróz każdego ranka malował coraz ciekawsze obrazy na szybach. Jednak w naszym projekcie nie brakowało ciepła i emocji.

  • w styczniu szkoły partnerskie ukończyły prace nad częściami pamiętnika o Alicji w krainie WonderEurope.

Całość została złożona w jedną opowieść i stworzono płytę z filmem.

http://youtu.be/WuOUgxIS4-s

  • uczniowie klasy III A stworzyli projekty na lekcji języka angielskiego o zdrowej żywności. Ich zadaniem było odszukać w broszurach hipermarketowych produktów zdrowych i stworzyć menu zdrowego malucha. Uczniowie wypowiadali się na temat jak można zmienić swoją przyszłość gdy dieta jest niewłaściwa i mówili o konsekwencjach złego trybu życia.

  • zwycięzcy Dancing with Comenius pod okiem Pani mgr Moniki Sobiegraj nagrywali film ze wskazówkami tańca dla uczniów z Węgier.

  • Nasza szkoła otrzymała piosenki węgierskie do nauczenia się !!!!! Spójrzcie na tekst!!! to będzie wyzwanie by się nauczyć!!

TEKST

  • szkoła węgierska przygotowała dla nas układ taneczny do nauczenia się!!

  • fińska szkoła przygotowała taniec dla szkoły węgierskiej


  • W lutym COMENIUS CLUB przygotował projekty nt. najpiękniejszych zamków w Polsce. Uczniowie szukali informacji w Internecie i w bibliotece szkolnej z pomocą Pani mgr Małgorzaty Kaczyńskiej i wspólnie opracowali broszurę promującą najpiękniejsze zakątki. Broszura zostanie wysłana do naszych partnerów.

Martyna.pdf

Julia.pdf

Agata.pdf

Zuzia.pdf

Oskar.pdf

Natalia.pdf

  • Chór szkolny z Panem mgr Michałem Brożkiem nagrał piosenki dla szkoły węgierskiej. Chór wybrał dwa utwory

Chodź pomaluj mój świat” pobierz
Płynie Wisła płynie…” pobierz


  • Piosenki innych krajów
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WakV6WlZ3Y01GYzA/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WQ1k1T3VMRWR6ZWM/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WQ1Z1ZDNQMmY0TlE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WREkwdVJOQ3A4WE0/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WQWJkNlVneWZfNGs/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WRVNNbS1ELTl1ejg/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0BxGUi12ucx4WMWwyX0F5Q1l5RXM/view?usp=sharing


  • Wiosna zbliża się wielkimi krokami!!

Czeka nas wiele pracy: nauka tańca, piosenek, a także projekt „Me In the future”

Jeśli masz jakiś pomysł na to co chciałbyś robić w przyszłości, potrafisz rysować , malować, pisać wiersze, czy układac piosenki, komponować ten konkurs jest właśnie DLA CIEBIE!!!

szczegóły już wkrótce !

LISTOPAD/ GRUDZIEŃ


Listopad był miesiącem pełnym wrażeń po wizycie w Hiszpanii, uczniowie z zaciekawieniem słuchali opowieści nauczycieli o podróży, ale także pracowitym pod względem przygotowań do świąt


  • klasa II A przygotowała kartki świąteczne dla kolegów z krajów partnerskich

  • uczniowie podczas spotkań COMENIUS CLUB stworzyli piękne projekty nt. symboli Świąt Bożego Narodzenia w Polsce, a także tradycyjnych potraw tj. barszcz czerwony z uszkami, karp, piernik, zupa grzybowa i wiele innych specjałów kuchni polskiej.


  • na początku grudnia wraz z dniem Świętego Mikołaja uczniowie z klasy IV A nagrali życzenia po polsku wraz z kolędą „Wśród nocnej ciszy”

  • rozpoczęły się zdjęcia do ekranizacji pamiętnika „ALICE IN THE WONDEREUROPE” , w rolę głównej bohaterki Alicji wcieliła się uczennica klasy IV A Julka Andrejczyk. Alicja odwiedza lekcje i poznaje polską szkołę, uczniów i dowiaduje się wiele ciekawych informacji nt. naszego kraju.

  • szkoła w Wielkiej Brytanii rozpoczęła prace nad utworami muzycznymi

  • 19 grudnia 2014 w naszej szkole odbył się I turniej tańca DANCING WITH COMENIUS. Zaprezentowało się 6 drużyn z układami do wybranego utworu polskiego zespołów WEEKEND „Ona tańczy dla mnie” lub PIERSI „Balkanica”:


Crazy 4teen” klasa II

Tańczące gwiazdki” klasa II B

Euphoria” klasa IV A

Charlie’s Angels” klasa IV A

Girls” klasa VA

Boys” klasa VA


Cała sala wtórowała śpiewem występom uczniów, a w jury zasiadły Pani Dyrektor Ewa Kołodziej, Pani wicedyrektor Jolanta Pająk, Pani Alina Skapczyk i Pani Hanna Liszka. Celem turnieju było wyłonienie zespołu z najlepszym układem , który zostanie nagrany w formie instruktażu dla uczniów z Węgier. Uczniowie ci będą mięli za zadanie nauczyć się tego układu do utworu „Balkanica” i przesłać nam rezultaty swoich zmagań. Koledzy będą mięli nie lada zadanie by nauczyć się układu dziewczyn po prostu „Girls” z klasy V A.


  • Otrzymaliśmy wiele życzeń w formie elektronicznej i pocztą tradycyjną.

 

RADOSNYCH ŚWIĄT, WIELE SUKCESÓW
I COMENIUS’OWYCH PRZYGÓD W NOWYM ROKU 2015!


PAŹDZIERNIK


  • trwają przygotowania do IV spotkania projektowego w Madrycie w Hiszpanii. Uczniowie klas IV –VI przygotowują filmik. Każda klasa prezentuje się podczas zajęć lekcyjnych, klasy młodsze śpiewają piosenki.
  • uczniowie klasy czwartej w ramach Comenius Club’u przygotowują projekty nt. ostatniej wycieczki w Beskid Śląski.

  • Odbyła się IV spotkanie projektowe w Madrycie w Hiszpanii w szkole C.E.I.P. Virgen del Cortijo. W spotkaniu tym naszą szkołę reprezentowały Pani dyrektor Ewa Kołodziej, mgr Anna Klimsiak-Czech, mgr Monika Sobiegraj i twórca Comeniusowej strony internetowej mgr Agnieszka Siegień.





WRZESIEŃ


  • szkoła w Finlandii realizuje projekt kalendarza




  • uczniowie klas I-VI biorą udział w konkursie na pamiętnik o Alicji, najlepsze kartki z pamiętnika uczniów klas młodszych zostały zebrane w całość

   pamiętnik o Alicji.pdf

  • uczniowie podczas kółka plastycznego z Panią mgr Justyną Biskup –Naumienko projektują ilustrację do naszej kartki z pamiętnika




  • zostaje rozstrzygnięty konkurs szkolny na Pamiętnik zwycięzcami zostali Mateusz Skorek kl.II A i Marek Gizdoń kl.IV B

Alice-diary.pdf

  • uczniowie klas VI tłumaczą pamiętniki podczas zajęć dodatkowych z języka angielskiego

  • uczennice klasy IV A tworzą projekty o swojej klasie i ostatniej wycieczce w Beskid Śląski



  • szkoła z Węgier realizuje projekt pamiętnika

  • klasa II A i II B przygotowała listy i pocztówki z Polski dla kolegów z Hiszpanii


  • uczniowie klas II przygotowują projekty o swoim mieście dla uczniów z Hiszpanii

  • COMENIUS CLUB (uczniowie klasy IV A) nagrali filmik o sobie i pytania do kolegów z Hiszpanii

  • 26 września w ramach Europejskiego Dnia Języków odbyła się akademia pt. Podróż Językowa z Comeniusem podczas której uczniowie poznali historię wieży Babel i nieroztropnego Grzesia, który rozsypał języki po świecie


  • uczniowie klasy II B i IV A tworzą hasła promujące naukę języków obcych

  • trwają przygotowania do czwartego spotkania projektowego w Madrycie



Rok szkolny 2013/2014

WYDARZENIA

Nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w projekcie COMENIUS w ramach europejskiego programu Uczenie się przez całe życie. Tym razem nasza Szkoła jest koordynatorem projektu „My life today creates tomorrow”, którego autorem jest mgr Anna Klimsiak-Czech. Projekt ten powstał na podstawie 2 letniej współpracy nad projektem Connecting Classrooms klas III A i III B oraz klasy VI A ze szkołami w Immingham z Wielkiej Brytanii i Debrecen na Węgrzech . W projekcie wraz z nami wezmą udział szkoły z Węgier, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Finlandii. Głównym założeniem projektu jest współpraca z krajami europejskimi, wymiana doświadczeń , przybliżenie uczniom wielokulturowości i tolerancji. Zadania projektowe zostały stworzone tak, by włączyć w jego działania uczniów najmłodszych z klas I-III. Przed nami wiele pracy i dobrej zabawy.


WRZESIEŃ

WYNIKI KONKURSU NA LOGO COMENIUS

Kochani uczniowie i rodzice!

Został rozstrzygnięty konkurs na LOGO projektu Comenius „My life today creates tomorrow”. Z wielu dostarczonych prac zostały wyłonione te najlepiej obrazujące idee i założenia projektu, kreatywnie i ciekawie przedstawiające temat oraz zachowujące formę LOGA. Jury w składzie mgr Anna Kanclerz, mgr Alina Skapczyk oraz mgr Anna Klimsiak-Czech wybrało 8 prac, które zostaną zaprezentowane na Węgrzech podczas pierwszego spotkania projektowego. Spośród wszystkich zaprezentowanych prac zostanie wyłoniona jedna , która będzie LOGIEM naszego międzynarodowego projektu.

AUTORAMI ZWYCIĘSKICH PRAC SĄ:

Amelia Bula kl.III B

Iza Glimos kl.III B

Agnieszka Liszka kl.III B

Patryk Baraniak kl.III B

Mateusz Adamus kl.V B

Karolina Piszczek kl.VI A

Aleksandra Sornek VI A

Jakub Kostecki kl.VI A


  • We wrześniu i październiku trwają intensywne przygotowania do pierwszego spotkania projektowego na Węgrzech. W kilku miejscach w szkole powstają Kąciki Comenius’a z informacjami nt. projektu i szkół partnerskich.




  • Władze miasta, społeczność szkoły, uczniowie i rodzice zostają zapoznani z ideą projektu Comenius „My life today creates tomorrow”

  • Nauczyciele tworzą pytania do wspólnej ankiety nt. warunków życia uczniów i ich rodzin.

  • Uczniowie poznają kraje partnerskie i szkoły podczas gali Pociąg Express Comenius z okazji Europejskiego Dnia Języków.


  • Trwa konkurs na propozycje logo projektu. W konkurs zaangażowali się uczniowie całej szkoły, a w szczególności uczniowie klasy III B.

  • Uczniowie, całe klasy, jak i rodzice rozpoczęli wykonywanie zdjęć do reportażu „ Piękno natury mojego miasta”. Nadal czekamy na propozycje zdjęć!!!




  • uczniowie klasy VI A tworzą dokument nt. przyrody Naszego Miasta


  • Uczniowie klasy II A wykonali projekty „My Town today” czyli moje miasto dzisiaj. Każdy wybrał swoje ulubione miejsca w mieście i nadał nową nazwę.










  • Uczniowie klas VI A oraz II A przygotowali krótki filmik nt. Naszej Szkoły i miasta Tychy




  • Dzieci uczęszczające do świetlicy brały udział w Apple Day czyli Święcie Jabłka obchodzonym w Wielkiej Brytanii. Świetliczki poznały cykl rozwojowy jabłka, jakie ma walory jabłko, jakie potrawy można przyrządzić z jabłka, degustowały jabłka , a także brali udział w konkursie celności skórką jabłka do celu.

  • zostały wybrane najciekawsze propozycje logo projektu Comenius, które zostaną przedstawione podczas spotkania projektowego na Węgrzech.



LISTOPAD
  • Początek listopada był pełen przygotowań do pierwszego spotkania projektowego na Węgrzech

  • W dniach 18-22 listopada br. miało miejsce pierwsze spotkanie projektowe na Węgrzech w szkole o profilu artystycznym Vénkerti Primary School and Basic School of Arts w Debrecen. Spotkanie było okazją do wymiany doświadczeń oraz informacji nt. systemów edukacji partnerów projektu, problemów z jakimi szkoły i nauczyciele mierzą się każdego dnia oraz kilkoma spotkaniami podczas których został szczegółowo omówiony plan działania, podział obowiązków oraz przewidywane efekty współpracy. Poza pracą projektową nauczyciele krajów partnerskich wzięli udział w lekcjach i warsztatach artystycznych. W szkole tej na każdym kroku otaczała nauczycieli aura i atmosfera dzieła i młodych twórców.

  • Uczniowie wraz z rodzicami wykonują zdjęcia jesieni do kalendarza,

  • Uczniowie klasy II A piszą listy do kolegów krajów partnerskich



GRUDZIEŃ –STYCZEŃ

  • Grudniowy czar świąt opanował całą społeczność szkolną i Comenius’ową. Uczniowie klasy VI A tworzyli projekty nt. tradycji Świąt Bożego Narodzenia w Polsce, opisywali swoje ulubione zwyczaje, potrawy i symbole świąteczne, natomiast uczniowie klas i A i II A przygotowali kartki świąteczne z życzeniami dla uczniów ze szkół partnerskich.


  • Paweł Kurzawski uczeń klasy VI A wykonał projekt tablicy informacyjnej projektu Comenius, która zawisła na murach Naszej Szkoły.


  • Tuż przed samymi świętami otrzymaliśmy paczki z życzeniami od uczniów z Węgier, Finlandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.


  • Uczniowie z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii przygotowali dla Nas życzenia świąteczne w formie filmików, a uczniowie i Dyrekcja szkoły z Węgier Kartkę elektroniczną.








  • Comenius’ owa grupa badawcza - uczniowie klasy VI A Sara Szlenk, Maria Drabik, Paweł Kurzawski, Jakub Kostecki, Tomek Ścierski oraz Marcin Pieczka pod opieką Pani mgr Moniki Sobiegraj i mgr Anny Klimsiak-Czech przeprowadzili w klasach VI ankietę nt. stylu życia i sposobów spędzania wolnego czasu przez Naszych Szóstoklasistów. Uczniowie odpowiadali na 27 pytań, które dostarczyły nam wiele ciekawych informacji o tym jak przeciętny uczeń klasy szóstej spędza czas, czym się interesuje i jakie ma plany na przyszłość. Wszystkie informacje zebrała i opracowała Comenius’ owa grupa badawcza pod okiem nauczycieli z języka angielskiego. Wyniki zostały zebrane i przedstawione z postaci opisu i rysunku. Podczas spotkania projektowego w Wielkiej Brytanii zostaną omówione i porównane wyniki tych badań.

A typical student

  • KONKURS PLASTYCZNY NA WIZERUNEK ALICJI

    W styczniu uczniowie klas I-VI przygotowywali projekty wizerunku Alicji bohaterki naszego projektu. Uczniowie klas i A pod okiem Pani mgr Hanny Liszki tworzyli postacie Alicji podczas kółka plastycznego, a miłośnicy orgiami z klasy II A pod okiem Pani mgr Małgorzaty Danis stworzyli przestrzenne prace z ich wizją postaci dziewczynki. Klasy starsze pracowały nad wizerunkiem Alicji podczas zajęć kółka plastycznego z Panią mgr Anną Kanclerz.


    Spośród wielu dostarczonych prac zostało wybranych 7, które zostaną zabrane do Wielkiej Brytanii na II spotkanie projektowe z nich zostanie wyłoniona jedna, która będzie projektem do wykonania pacynki symbolu Naszego Projektu.

Autorami prac są:


Paulinka Musiolik kl.I A

Patrycja Kwaśniewska kl.I A

Joanna Majcher kl.I A

Marta Berger kl.IV B

Zuzanna Piecha i Aleksandra Sornek kl.VI A

Wiktoria Byrtus i Wiktoria Krokosz kl.VI A

Dominika Jobczyk i Karolina Piszczek kl.VI A



  • Uczniowie klasy VI korespondują i mailują z uczniami krajów partnerskich.

Prezentacja Dear Pavel


  • PAMIĘTAJCIE O ZDJĘCIACH w ZIMOWEJ AURZE!!


Cała społeczność Naszej Szkoły z niecierpliwością spoglądała w niebo z nadzieją na śnieg… i tak mijał grudzień i połowa stycznia, aż wreszcie spadły pierwsze płatki śniegu i uczniowie wyruszyli z rodzicami zaopatrzeni w aparaty fotograficzne, by wykonać zdjęcie do kalendarza w zimowym pejzażu. Szczególnie aktywnie uczestniczą w tym zadaniu uczniowie klasy III B, którzy zaangażowali całe swoje rodziny, by wybrać najpiękniejsze zakątki Czułowa i obserwować jak zmieniają się wraz z porami roku.


  • Uczniowie klasy VI A przygotowali prezentacje i filmiki nt. Naszej szkoły i życia w szkolnej ławce w Polsce. Materiał ten zostanie zaprezentowany podczas II spotkania projektowego w Immingham w lutym.

prezentacja 1

prezentacja 2

prezentacja 3

LUTY

  • W dniach 10-14 lutego odbyło się II spotkanie projektowe w szkole w Immingham w Wielkiej Brytanii. Spotkanie to było niesamowite zarówno dla uczniów tamtejszej szkoły ale także dla samych nauczycieli. Każdy z nauczycieli miał za zadanie przeprowadzić lekcje w 4 klasach. Pani mgr Bożena Pasternak przygotowała świetną lekcję gry na dzwonkach, a Pani mgr Anna Klimsiak-Czech wraz z Panią Dyrektor mgr Ewa Kołodziej odpowiadała na często trudne pytania uczniów dotyczące zwyczajów, tradycji i życia codziennego naszych uczniów i ludzi w Polsce. Pani mgr Anna Klimsiak-Czech przeprowadziła także lekcje z 4 latkami nt. naszego kraju i jego symboli. Nauczyciele uczestniczyli również w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli z Immingham, zasiadali w szkolnych ławkach i przyglądali się metodom i narzędziom pracy nauczycieli.

  • Poza pracą w klasie partnerzy brali udział w dwóch całodniowych sesjach projektowych podczas których prezentowali dotychczasowe wyniki pracy, analizowali wyniki ankiet przeprowadzonych w każdej ze szkół nt. stylu życia uczniów, dyskutowano nt. wymiany listów i komunikacji oraz odbyło się głosowanie w sprawie projektu pacynki Alicji- zostało wybranych 5 pomysłów , a szkoła z Madrytu ma za zadanie wykonać pacynkę na podstawie tych prac. Zostały omówione zadania na kolejne miesiące oraz dokonano podsumowania.

  • Pani mgr Anna Klimsiak-Czech nagrała filmik, w którym uczniowie z klasy 6 zadali szereg pytań do swoich kolegów z Polski.

  • Cała społeczność szkolna powitała nas bardzo gorąco , każdego dnia witali nas setkami pytań i życzliwą gościnnością. Kolejny raz spotkałyśmy uczennicę pochodzącą z Polski Martynkę, która mieszkała w Kamesznicy, a urodziła się … w Tychach!!! Wszyscy nauczyciele podkreślali fakt,że jest bardzo zdolna i pracowita co było miodem na nasze serca, jest dziewczynką cenioną i lubianą, choć jej pierwsze dni były bardzo trudne, ponieważ pierwszego dnia gdy przyszła do szkoły nie znała ani jednego słowa po angielsku, szybko jednak uczyła się i dościgła swoich kolegów z Anglii. 

  • Kolejne spotkanie projektowe odbędzie się w Finlandii w Evijarvi w maju. Przed nami wiele pracy, uczniowie klasy VI już przygotowują listy, projekty i filmiki.








MARZEC-KWIECIEŃ

  • uczniowie rozpoczynają spacery wiosenne, obserwując zmieniające się otoczenie fotografują swoje wybrane miejsce, natomiast uczniowie klasy VI A przygotowują fotoreportaż o swoim mieście wiosną.

  • rozpoczynają się prace nad grami planszowymi klasa III B z Panią mgr Bożeną Pasternak tworzy grę COMENIUS KNOW HOW, a kółko przyrodnicze pod okiem Pani mgr Iwony Gładyś opracowuje grę COMENIUS NATURE HUNT

  • uczniowie klasy VI A odpowiadają na pytania uczniów z Wielkiej Brytanii w formie filmu,

  • kółko języka angielskiego pod okiem Pani mgr Moniki Sobiegraj odpowiada na listy kolegów z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii,

  • uczniowie na świetlicy szkolnej przygotowują piękne projekty świąteczne z symbolami wielkanocnymi,

  • klasy III A i B przygotowują życzenia świąteczne dla wszystkich krajów partnerskich,

  • klasa VI przygotowuje projekty w programie Power-point nt. najpiękniejszych miejsc w Polsce oraz plakaty promujące najciekawsze budynki w naszym kraju

  1. prezentacja I
  2. prezentacja II
  3. prezentacja III
  4. prezentacja IV
  5. prezentacja V
  6. prezentacja VI
  7. prezentacja VII
  8. prezentacja VIII
  • klasa VI A tworzy swoją wersję piosenki I’m happy!

  • trwają przygotowania do trzeciego spotkania projektowego w Evijarvi w Finlandii


MAJ

  • maj to miesiąc przygotowań do III spotkania projektowego w Evijarvi, Finlandia oraz miesiąc świętowania X rocznicy wstąpienia Polski do Unii Europejskiej.

  • Uczniowie Naszej Szkoły przygotowali prace w formie plakatów, pokazujące najpiękniejsze budynki w Polsce, które zostały zabrane do Finlandii.



  • Klasa III A przygotowała filmik powitalny dla uczniów z Finlandii, gdzie zaprezentowali się w języku angielskim oraz przygotowali piosenkę z układem tanecznym,

  • klasa I A przygotowała pokaz zajęć relaksacyjnych przy muzyce,

  • uczniowie klasy III B dokończyli prace nad grą dydaktyczną, spakowali pudełka i z niecierpliwością oczekiwali wiadomości z Finlandii, jak podobała się gra naszym partnerom,

  • W Dniu Zjednoczonej Europy naszą szkołę wypełniły zapachy gotowanych potraw typowych dla krajów partnerskich projektu Comenius: Węgier-leczo, Finlandii- deseru Vispipuuro, Polski- sałatki warzywnej oraz zdrowych kanapek z Wielkiej Brytanii.









  • otrzymaliśmy listy z Hiszpanii, a chłopcy z klasy VI A odpowiedzieli na pytania kolegów w formie filmiku.

  • uczniowie klas I-III wyruszyli na spacery w poszukiwaniu oznak wczesnego lata uzbrojeni w dobry nastrój i aparaty fotograficzne.

  • na stronie internetowej projektu Comenius ukazał się raport postępów i działań każdego z partnerów.

  • PAMIĘTAJCIE o zdjęciach do kalendarza idzie LATO!!!


CZERWIEC

Czerwiec to nie tylko wyczekiwany koniec roku szkolnego , ale przede wszystkim miesiąc wielu podsumowań. W czerwcu koordynator projektu Pani Anna Klimsiak-Czech sporządziła raport śród projektowy prezentujący wszystkie działania projektowe i rezultaty pracy od września 2013 do czerwca 2014.

24 czerwca w Naszej Szkole to Dzień COMENIUS’a, podczas którego każdy uczeń, nauczyciel i rodzice mają możliwość zobaczyć filmiki prezentujące działania projektowe, produkty końcowe, a także usłyszeć najważniejsze informacje nt. tego co dało nam wstąpienie do Unii Europejskiej 10 lat temu.


Prezentacja - Project summary
Prezentacja - Debrecen


KONKURS NA PAMIĘTNIK ALICJI Z KRAINY WONDEREUROPE


Jeśli kochasz pisać, wymyślać scenariusze czy krótkie historyjki ten konkurs jest właśnie dla Ciebie!!!!!!


  • opisz w języku polskim jeden dzień z życia bohaterki naszego projektu Alicji, która budzi się w naszym kraju i poznaje ludzi, miejsca i zwyczaje.

  • pamiętaj ,że to dzień opisany w pamiętniku!

  • kartka z pamiętnika jest formatu A4

  • prace dostarcz do nauczycieli języka polskiego mgr Katarzyny Poloczek, mgr Małgorzaty Borowskiej lub koordynatorowi projektu mgr Annie Klimsiak-Czech
    do 20 września 2014r.

  • konkurs skierowany jest do uczniów klas I-VI

  • najlepsza praca zostanie zamieszczona w międzynarodowym pamiętniku naszego projektu
    „My life today creates tomorrow” , a także sfilmowana.

Organizator konkursu:

mgr Małgorzata Borowska

mgr Katarzyna Poloczek

mgr Anna Klimsiak-Czech

mgr Alina Skapczyk


Cele konkursu:

  • zachęcenie miłośników pisania do prezentowania własnych umiejętności,

  • popularyzowanie twórczości literackiej dzieci i młodzieży,

  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni

  • propagowanie idei projektu Comenius,

  • aktywne uczestnictwo w działaniach projektowych uczniów całej społeczności szkolnej.











© 2013 - 2015
 Agnieszka Siegień
All rights reserved